Портфоліо викладача  методичний кейс вчителя
Фаховий агрегатор
(інформатика та ІТ)
Спринт-сесія "Ідеї застосування штучного інтелекту на уроках природничої та інформатичної освітніх галузей"
Олена Бабкова, доцент кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін
Кіра Стадниченко, старший викладач кафедри інформатичної та технологічної освіти
Всесвітній день творчості та інноваційної діяльності
КЗ "ЗОІППО" ЗОР, 19.04.2024
Дайджест-2024
Дайджест-2024
"Особливості вирішення безпекових питань
щодо організації навчання в очному та дистанційному форматах"
Original link
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ КООПЕРАТИВНОГО ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ
Олена Бабкова, Кіра Стадниченко
Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Україна
Освіта. Інноватика. Практика, 12(1), 11–16. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i1-002

У статті представлено результати дослідження проблеми кооперативного навчання. За результатами аналізування вітчизняних та зарубіжних наукових праць визначено сутність поняття “кооперативне онлайн-навчання” як командна онлайн-діяльність здобувачів освіти, за якої кожен виконує певну функціональну роль і участь кожного є рівнозначною.
Виокремлено методичні аспекти його організації, деталізовано реалізації компонентів з наведенням прикладів цифрових ресурсів для цього. Представлено структури кооперативного онлайн-навчання, які є ефективними для певних етапів уроку. Надано опис та проілюстровано їхню реалізацію на прикладах дидактичних матеріалів з предметів природничої та інформатичної освітніх галузей засобами цифрових інструментів. Визначено перспективи у розробленні та формуванні комплекту універсальних структур кооперативного онлайн-навчання.
Original link
Стадниченко К.В.
З практики застосування штучного інтелекту в навчанні інформатики.
Електронний збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Випуск №3(55)/2023
Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «ЦИФРОВА ОСВІТА: СУЧАСНІ РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ» (26.10.2023, м. Запоріжжя)

Використання ШІ як віртуального помічника та ментора, інтелектуального конструктора презентацій та вебсторінок, засобу візуалізацій та моделювання.
Пошук алгоритмів використання ШІ у школі.
Навчання учнів та вчителів використанню інструментів ШІ в найближчому чи віддаленому майбутньому.
Original link
ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Давидовський, М. В., Сокол, І. М., Стадниченко, К. В.
Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (14), 12–25.
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.142

Дистанційне навчання охарактеризоване як індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Обґрунтовано ефективність впровадження дистанційної форми підвищення кваліфікації вчителів в післядипломній системі. Проаналізовано педагогічні, методичні та наукові праці, присвячені проблемам неперервної професійної освіти вчителів, підвищення кваліфікації педагогів та їхнього професійного розвитку. Досліджено та описано проблеми впровадження дистанційної форми підвищення кваліфікації педагогічних працівників в системі післядипломної педагогічної освіти.
Original link
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ОСВІТНЬОГО КОНТЕНТУ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
Півненко Ю.В., Стадниченко К.В.
У статті розглядаються особливості застосування електронного освітнього контенту, якому надається особливе значення при дистанційній навчальній взаємодії в умовах сучасної освіти. На думку авторів статті, існує потреба аналізу особливостей застосування електронного освітнього контенту в освітньому процесі сучасних закладів освіти. У процесі дослідження визначено загальні вимоги до освітнього контенту, які забезпечують ефективне та якісне навчання зокрема: відповідність навчальним цілям та вимогам, що визначені навчальною програмою або стандартами; чіткість та структурованість; актуальність; адаптованість та можливість індивідуалізації; доступність; інтерактивність; візуалізація; ефективність для досягнення навчальних цілей, а також у використанні часу та ресурсів; оцінювання успішності та звітність: інструменти для контролю знань, а також можливість отримання звітів про прогрес учнів; безпека використання; підтримка та оновлення залежно від змін у вимогах та розвитку галузі. Авторами визначено деякі аспекти застосування електронного освітнього контенту, що потребують додаткової уваги педагогів з огляду на складові професійної компетентності та акцентована увага на деяких особливостях діяльності педагога у процесі його використання.
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ НА ОНЛАЙН-УРОКАХ
Бабкова, О. О., Полюга, С. І., Стадниченко, К. В. (2022).
Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (208), 73-78.
https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-208-73-78

Сучасні умови в Україні створюють перед педагогами виклики щодо запровадження формувального оцінювання в умовах онлайн-навчання. На підставі міжнародних і вітчизняних досліджень, власної практики авторами визначено та адаптовано для онлайн-уроку стратегії оцінювання, до кожної з яких запропоновано вебінструменти формувального оцінювання. У статті представлено опис планування оцінювальної діяльності, обґрунтовано можливість налагодження кооперативного навчання та конкретизовано механізми оцінювання результатів і процесу групової роботи.
Особливу увагу приділено залученню учнів до самооцінювання процесу навчання та сформованих ними навчальних досягнень. Надано комплекс педагогічних дій щодо формування адекватної учнівської самооцінки.
Визначені онлайн-інструменти дозволяють реалізувати всі стратегії оцінювання й оцінювати школярів різнопланово. При цьому вони оптимізують оцінювальну діяльність, що дуже важливо для онлайн-уроку, візуалізують її та надають швидкий зворотний зв'язок усім суб’єктам освітнього процесу.
Original link
Півненко Ю.В., Стадниченко К.В.
Особливості електронного освітнього контенту в умовах сучасної освіти.
Електронний збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Випуск №1(48)/2022
Original link
СЦЕНАРНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ОЧНОГО, ДИСТАНЦІЙНОГО І ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
УДК: 37.026.1
Бабкова О. О., Стадниченко К.В.
DOI: 10.24412/2520-6990-2022-19142-27-29

У статті актуалізовано проблему реалізації сценарного підходу в освітньому процесі в умовах очного, дистанційного і змішаного навчання; визначено, обґрунтовано й представлено структурні компоне-нти базового педагогічного сценарію; презентовано електронні ресурси кооперативного навчання.
Original link