Рекомендовано МОН України (наказ від 06.09.2023 № 1090)
Вступна частина.
Мета вивчення курсу “Інформатика” в 7-9 класах, завдання щодо реалізації обов'язкових результатів навчання інформатичної освітньої галузі. Компетентнісний потенціал курсу. Структура предмета. Змістові лінії програми: "Цифрова майстерня: побудова свого цифрового світу", "Технології творчості: від ідеї до втілення", "Сила даних: інструменти та техніки роботи з даними", "Програмування: від коду до успіху" (не менше 40 % навчального часу).
Пріоритет активним навчальним діяльностям (інтерактивним, дослідницьким, проєктним) та індивідуальним траєкторіям опанування інформатики. Умови навчання (підгрупи, техніка)
Основна частина.
7 клас.
Персональний цифровий простір: цифрове середовище, цифрові мережні пристрої, безпека та конфіденційність роботи онлайн, інформаційне наповнення персонального цифрового простору, інформаційне сміття.
Цифрове середовище для навчання та співпраці: операційні системи для різних пристроїв, види програмного забезпечення, встановлення ПЗ, браузер, хмарні сервіси, види прикладних програм, налаштування облікового запису, правила нетикету.
Візуальний контент: графічні дані, програмні засоби створення візуального контенту, види інформаційних продуктів, ліцензії, статична і динамічна графіка, доповнена реальність, сайт-портфоліо.
Тексти та публікації: текстові документи, друковані та електронні публікації, лінійний та нелінійний текст, шаблони документів, засоби для перекладу текстів.
Графічне програмування: середовище програмування, реалізація алгоритмічних структур, динамічна графіка (анімації).
Медіа-дизайн: мультимедіа та його складові, кодування аудіо та відео даних, відеохостинг, ПЗ мультимедіа, власний цифровий відеообраз, публікація відео в інтернеті.
8 клас.
Продуктивність та безпека цифрового середовища: цифрове робоче місце, види та можливості сучасних комп'ютерів, архітектура та елементна база цифрових пристроїв, операційна система та її складові, сумісність програмного забезпечення, авторське право на
програмне забезпечення, ліцензії, проблеми зберігання даних та їх вирішення.
Збір і опрацювання даних: збір даних, персональні дані, типи даних (рядки, числа, логічний, дата/час), візуалізація даних, функції, дослідження.
Алгоритми та їх коди: середовища для написання коду, транслятори, програмний проєкт, мова програмування, змінні, дані, операції, команди.
Проектування графічного інтерфейсу: графічний інтерфейс продукта, дизайн UI/UX, векторний графічний редактор (графічні примітиви та векторні контури, текст та типографіка, ефекти та фільтри), композиція та макет у дизайні, прототип, документація інформаційного
продукту.
Сайт та його верстка: мова гіпертекстової розмітки, таблиця каскадних стилів, інструменти розробника, макет сайту, цільова аудиторія, технічне завдання, аналіз відвідування, хостинг, інструменти координації роботи команди, система контролю версій.
Стиль цифрового образу: бренд, його цінності, місії і візії, фірмовий (корпоративний) стиль, брендбук, технології генерування ідей, дизайн-мислення.
9 клас.
Життя з розумними пристроями: складові інформаційних систем і мереж, пристрої інтернету речей, ресурси та технології для здійснення інформаційних процесів, плати мікроконтролерів, сенсори та датчики, принцип відкритої архітектури та взаємодії через API.
Впорядкування даних: бази даних, основні поняття реляційної бази даних, технології No Code, мова структурованих запитів та система управління базою даних.
Тривимірне моделювання: моделі, види моделей, гіпотеза, прогноз, програми для тривимірного моделювання, об’єкти тривимірних сцен, анімація, 3D-друк.
Програмні проєкти: списки/масиви, алгоритми опрацювання масивів/списків, опрацювання текстових (символьних та рядкових) даних, бібліотеки мови програмування, технологія створення програмних проєктів.
Безпека цифрових систем: інформація та інформаційні процеси у різних галузях, захист особистих даних та конфіденційність, безпека цифрових систем, криптовалюти, блокчейн, NFT, кодування та шифрування даних, системи числення, електронне урядування, цифровий підпис, великі дані, штучний інтелект, право у сфері інформаційних технологій.
Прикінцева частина.
Оцінювання. Засоби навчання.