НУШ (інформатична освітня галузь)
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 16.08.2023 № 1001)
Вступна частина
Мета навчання в інформатичній освітній галузі, освітня мета інформатики як навчального предмета, завдання навчання інформатики.
Основні принципи модельної програми: концентрично-лінійний принцип побудови, діяльнісний підхід, алгоритмічний підхід,пріоритети викладання предмета:
Структура предмета: розподіл навчального навантаження, предметні змістові лінії (інформаційні процеси та системи; комп’ютерні мережі; інформаційні технології; алгоритмізація та програмування).
Шляхи реалізації програми, особливості організації освітнього процесу.
Основна частина (програма)
7 клас.
Пошук в Інтернеті. Електронна пошта. Хмарні сервіси. Алгоритми та програми. Комп’ютерні презентації. Об'єкти мультимедіа.
Комп’ютерна анімація. Практикум з використання інформаційних технологій
8 клас
Кодування. Архіви даних. Апаратне забезпечення персонального комп’ютера. Алгоритми та програми. Створення та публікація вебресурсів.
Опрацювання даних у таблицях. Смарттехнології. Штучний інтелект. Практикум з використання інформаційних технологій.
9 клас
Програмне забезпечення. Інформаційна безпека. Алгоритми та програми. 3D-графіка. Опрацювання текстових даних. Бази даних. Практикум з використання інформаційних технологій.
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Завадський І. О., Коршунова О. В., Твердохліб І. А.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 16.08.2023 № 1001)
Вступна частина. Пояснювальна записка.
Мета, завдання та цілі навчання: мета інформатичної освітньої галузі, мета навчального предмета, завдання
предмета, пріоритетні цілі викладання предмета.
Змістові лінії (робота в наявних та створення власних цифрових середовищ, моделювання та структури даних, алгоритми й програми).
Підходи до організації навчання: акцент на діяльнісний підхід, рекомендована структура уроку, часткова інтеграція теоретичних основ в практико-орієнтовані теми.
Основна частина.
7 клас.
Цифрові інструменти для навчання. Текстовий процесор. Основи верстки. Моделювання в електронних таблицях. Алгоритми та програми.
8 клас.
Кодування та стиснення даних. Растрова графіка. Алгоритми та програми. Мультимедіа. Цифрова комунікація
9 клас.
Таблиці як набори однотипних об’єктів. Бази даних. Алгоритми та програми. Колекції даних у програмуванні. Основи вебдизайну. 3D-графіка.
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Морзе Н. В., Барна О. В.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 06.09.2023 № 1090)
Вступна частина.
Мета базової середньої освіти, мета інформатичної освітньої галузі, мета навчання інформатики, завдання
навчання інформатики, ціннісні орієнтири навчання інформатики.
Основна частина.
Принципи: дослідницько-пізнавальна діяльність і компетентнісний підхід. Наскрізні вміння. Розподіл годин та тематик за класами.
7 клас.
Інформація та інформаційна грамотність: інформаційні процеси і системи, кодування та декодування, штучний інтелект.
Цифрова безпека: переваги і небезпеки використання цифрових пристроїв і технологій, інформаційне «сміття», цифрові пристрої і проблеми, засоби діагностики.
Комунікація та взаємодія: комп’ютерні мережі, електронні послуги, обліковий запис онлайн-сервісу, використання інтернет-ресурсів
для спільної роботи, етика спілкування і взаємодії.
Цифрова творчість: векторний графічний редактор, текстовий процесор, анімація, автоматизовані засоби створення та публікації веб-
ресурсів, етика використання штучного інтелекту.
Вирішення проблем: об’єкти та моделі, табличні процесори, програмування.
8 клас.
Інформація та інформаційна грамотність: компʼютерне моделювання та симуляції, дані та їх структури, стиснення та архівування
даних.
Цифрова безпека: правові відносини у галузі цифрових технологій, ліцензії для інформаційних продуктів, загрози безпеці та
пошкодження даних у комп’ютерних системах та мережах.
Комунікація та взаємодія: публікація в мережі, критичне оцінювання інформації.
Цифрова творчість: растрова графіка, опрацювання текстових документів, мультимедіа.
Вирішення проблем: опрацювання табличних даних, функції, діаграми, штучний інтелект та опрацювання даних, дані у мові програмування (списки, масиви, кортежі)
9 клас.
Інформація та інформаційна грамотність: управління даними, тренди, сучасні цифрові пристрої, аналіз даних засобами табличного
процесора, бази даних.
Цифрова безпека: переваги та недоліки використання пошукових систем, керованих штучним інтелектом, аналіз медіатекстів, налагодження мережевих підключень.
Комунікація та взаємодія: мережеві спільноти, віртуальний образ, комунікаційна стратегія, вікітехнології, персональне навчальне середовище.
Цифрова творчість: тривимірна графіка, доповнена реальність, вебдизайн.
Вирішення проблем: «дизайн мислення», об’єкт в мові програмування, програми з графічним інтерфейсом, інтернет речей.
Прикінцева частина.
Технічне забезпечення уроків, оцінювання
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Пасічник О. В., Козак Л. З., Ворожбит А. В.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 06.09.2023 № 1090)
Вступна частина.
Мета вивчення курсу “Інформатика” в 7-9 класах, завдання щодо реалізації обов'язкових результатів навчання інформатичної освітньої галузі. Компетентнісний потенціал курсу. Структура предмета. Змістові лінії програми: "Цифрова майстерня: побудова свого цифрового світу", "Технології творчості: від ідеї до втілення", "Сила даних: інструменти та техніки роботи з даними", "Програмування: від коду до успіху" (не менше 40 % навчального часу).
Пріоритет активним навчальним діяльностям (інтерактивним, дослідницьким, проєктним) та індивідуальним траєкторіям опанування інформатики. Умови навчання (підгрупи, техніка)
Основна частина.
7 клас.
Персональний цифровий простір: цифрове середовище, цифрові мережні пристрої, безпека та конфіденційність роботи онлайн, інформаційне наповнення персонального цифрового простору, інформаційне сміття.
Цифрове середовище для навчання та співпраці: операційні системи для різних пристроїв, види програмного забезпечення, встановлення ПЗ, браузер, хмарні сервіси, види прикладних програм, налаштування облікового запису, правила нетикету.
Візуальний контент: графічні дані, програмні засоби створення візуального контенту, види інформаційних продуктів, ліцензії, статична і динамічна графіка, доповнена реальність, сайт-портфоліо.
Тексти та публікації: текстові документи, друковані та електронні публікації, лінійний та нелінійний текст, шаблони документів, засоби для перекладу текстів.
Графічне програмування: середовище програмування, реалізація алгоритмічних структур, динамічна графіка (анімації).
Медіа-дизайн: мультимедіа та його складові, кодування аудіо та відео даних, відеохостинг, ПЗ мультимедіа, власний цифровий відеообраз, публікація відео в інтернеті.
8 клас.
Продуктивність та безпека цифрового середовища: цифрове робоче місце, види та можливості сучасних комп'ютерів, архітектура та елементна база цифрових пристроїв, операційна система та її складові, сумісність програмного забезпечення, авторське право на
програмне забезпечення, ліцензії, проблеми зберігання даних та їх вирішення.
Збір і опрацювання даних: збір даних, персональні дані, типи даних (рядки, числа, логічний, дата/час), візуалізація даних, функції, дослідження.
Алгоритми та їх коди: середовища для написання коду, транслятори, програмний проєкт, мова програмування, змінні, дані, операції, команди.
Проектування графічного інтерфейсу: графічний інтерфейс продукта, дизайн UI/UX, векторний графічний редактор (графічні примітиви та векторні контури, текст та типографіка, ефекти та фільтри), композиція та макет у дизайні, прототип, документація інформаційного
продукту.
Сайт та його верстка: мова гіпертекстової розмітки, таблиця каскадних стилів, інструменти розробника, макет сайту, цільова аудиторія, технічне завдання, аналіз відвідування, хостинг, інструменти координації роботи команди, система контролю версій.
Стиль цифрового образу: бренд, його цінності, місії і візії, фірмовий (корпоративний) стиль, брендбук, технології генерування ідей, дизайн-мислення.
9 клас.
Життя з розумними пристроями: складові інформаційних систем і мереж, пристрої інтернету речей, ресурси та технології для здійснення інформаційних процесів, плати мікроконтролерів, сенсори та датчики, принцип відкритої архітектури та взаємодії через API.
Впорядкування даних: бази даних, основні поняття реляційної бази даних, технології No Code, мова структурованих запитів та система управління базою даних.
Тривимірне моделювання: моделі, види моделей, гіпотеза, прогноз, програми для тривимірного моделювання, об’єкти тривимірних сцен, анімація, 3D-друк.
Програмні проєкти: списки/масиви, алгоритми опрацювання масивів/списків, опрацювання текстових (символьних та рядкових) даних, бібліотеки мови програмування, технологія створення програмних проєктів.
Безпека цифрових систем: інформація та інформаційні процеси у різних галузях, захист особистих даних та конфіденційність, безпека цифрових систем, криптовалюти, блокчейн, NFT, кодування та шифрування даних, системи числення, електронне урядування, цифровий підпис, великі дані, штучний інтелект, право у сфері інформаційних технологій.
Прикінцева частина.
Оцінювання. Засоби навчання.
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Бондаренко О. О., Ластовецький В. В., Пилипчук О. П., Шестопалов Є. А.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 06.09.2023 № 1090)
Вступна частина
Мета, головні завдання програми. Компетентнісний підхід: предметна інформаційно-технологічна компетентність і ключові компетентності. Структура предмета, розподіл годин за класами. Предметні змістові лінії: "Інформаційні процеси та системи", "Комп’ютерні мережі", "Інформаційні технології", "Алгоритмізація та програмування". Послідовне ускладнення матеріалу змістових ліній.
Основна частина
7 клас
Служби інтернету.
Поштові служби. Робота з електронною поштою. Редагування профілю користувача. Використання інтернет-ресурсів. Колективна робота з документами. Онлайн-перекладачі. Інтернет речей. Штучний інтелект. Хмарні технології для колективного опрацювання документів та користування геосервісами.
Комп’ютерна анімація.
Редактор двовимірної анімації. Типи об’єктів, додавання, редагування об’єктів. Імпортування зображень. Основні поняття анімації: кадр, ключовий кадр, лінія часу. Робота з кадрами. Створення простої анімації зі зміною положення об’єктів на кожному кадрі. Автоматичне створення проміжних кадрів.
Моделі та моделювання.
Поняття моделі, предметної галузі. Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей. Карти знань. Математичні моделі.
Опрацювання табличних даних.
Основні об’єкти електронних таблиць. Типи даних. Введення,
редагування та форматування даних основних типів. Адресація. Іменовані клітинки та діапазони. Копіювання, переміщення й вилучення вмісту клітинок. Автозаповнення. Функції. Логічні функції. Умовне форматування. Реалізація математичних моделей. Проведення обчислювального експерименту.
Алгоритми та програми.
Етапи розв’язування задачі. Величини. Змінні. Базові алгоритмічні структури. Типи даних: числові, логічний, рядковий. Опрацювання рядкових величин. Списки. Методи списків. Алгоритми опрацювання списків. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі. Функції користувача. Реалізація моделей задач із різних галузей у середовищі програмування.
Практикум з використання інформаційних технологій
8 клас
Кодування даних і апаратне забезпечення інформаційної системи.
Опрацювання даних в інформаційних системах. Кодування та декодування повідомлень. Двійкове кодування. Кодування тексту та графічних даних. Таблиці кодів символів.
Персональний комп’ютер, його складові. Процесор, пристрої
пам’яті, уведення та виведення інформації. Технічні характеристики
та призначення основних складових персонального комп’ютера.
Історія обчислювальних пристроїв. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування.
Створення та публікація вебресурсів.
Обмін даними, адресація в інтернеті. Автоматизовані засоби
для створення та публікації вебресурсів.
Поняття про мову гіпертекстової розмітки.
Розмічання тексту. Зображення та гіперпосилання на вебсторінці. Розмічання таблиць. Правила ергономічного розміщення відомостей
на вебсторінці.
Опрацювання текстових даних.
Пошук і заміна фрагментів тексту. Форматування з використанням стилів. Структура документа. Автоматизоване створення змісту окумента.
Колонтитули. Гіперпосилання в текстових документах. Спільна робота
з документом.
Опрацювання мультимедійних об’єктів.
Поняття мультимедіа. Кодування аудіо- та відеоданих. Формати аудіо- та
відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання аудіо- та
відеоданих. Сервіси для роботи з аудіо- та відеоданими та публікування їх в інтернеті.
Алгоритми та програми.
Сучасні мови програмування. Середовище програмування. Налагодження програмного коду. Поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів. Графічний інтерфейс користувача.Властивості та методи основних елементів керування: напис, кнопка, текстове поле, багаторядкове текстове поле. Обробники подій, пов’язаних з елементами керування. Числові типи даних. Математичні функції. Введення та виведення даних. Робота з текстовими файлами. Організація діалога користувача з програмою. Умовні оператори. Елементи вибору: прапорці, перемикачі. Оператори циклу.
Вкладені алгоритмічні структури. Організація руху об’єктів.
Практикум з використання інформаційних технологій
9 клас
Програмне забезпечення та інформаційна безпека.
Класифікація ПЗ. Операційні системи. Драйвери. Ліцензії на ПЗ. Поняття інсталяції та деінсталяції ПЗ. Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Архіватори. Типи архівних файлів. Резервне копіювання даних.
Шкідливе програмне забезпечення та боротьба з ним. Захист
персональних комп’ютерів від шкідливого програмного забезпечення. Антивірусні та антишпигунські програми.
Тривимірна графіка.
Основні поняття тривимірної графіки. Класифікація програм для
роботи з тривимірною графікою. Редактор тривимірної графіки.
Принципи тривимірної навігації. Додавання тривимірних примітивів.
Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання,
копіювання та клонування об’єктів.Моделювання об’єктів складної форми.
Вершини, ребра, грані. Графічні текстури. Текстові об’єкти та їх редагування. Матеріали та освітлення. Анімація ключовими кадрами. Шкала часу. Рендеринг тривимірної сцени. Поняття про тривимірний друк.
Опрацювання табличних даних.
Адресація в електронних таблицях. Абсолютні та мішані посилання.
Копіювання вмісту клітинок. Логічні, математичні та статистичні функції. Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти.
Автоматизація опрацювання списків. Сортування. Автофільтр.
Обчислення підсумків. Діаграми. Вибір типу та побудова діаграм.
Візуалізація рядів і трендів даних. Інфографіка. Експорт і імпорт
електронних таблиць. Параметри сторінки. Друкування таблиці.
Бази даних. Системи керування базами даних.
Поняття та призначення БД. Види БД. Системи керування базами даних. Поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці, зв’язку.
Додавання, видалення, редагування даних у базі даних.
Автоматизоване створення запитів у базі даних. Типи запитів. Обчислення в запитах. Форми. Звіти.
Алгоритми та програми.
Поняття одновимірного масиву. Уведення та виведення значень елементів масиву. Алгоритми опрацювання масивів: знаходження підсумкових
величин, пошук у масиві за певними критеріями. Алгоритми впорядкування масиву.
Відображення елементів масиву в програмах із графічним інтерфейсом.
Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних
примітивів. Поняття двовимірного масиву. Опрацювання двовимірних масивів даних. Створення масиву об’єктів класів графічних компонентів.
Поняття складності алгоритмів.
Практикум з використання інформаційних технологій
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Громко Г.Ю., Шевчук П.Г, Ковбаса В.М.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 21.12.2023 № _____)
Вступна частина.
Мета, основні завдання, цілі (формування наукового світогляду та навичок роботи з даними та програмами, опанування технологіями для навчання протягом життя, допрофільна підготовка) вивчення інформатики. Пріоритети: систематичне використання цифрових інструментів і технологій; розвиток навичок критичного мислення та інфомедійної грамотності; допрофільна підготовка непрофесійних користувачів комп'ютерної техніки; метапредметний характер змісту навчання та реалізація принципів STEM-освіти. Складові: науково-світоглядна, користувацько-технологічна, алгоритмічно-операційна. Є ідейним і логічним продовження модельної програми для 5-6 класів авт. О.Пасічник та Л.Чернікової. Змістові лінії: "Пізнаємо цифровий світ через інформацію та інформаційні процеси", "Цифрові пристрої і апаратне забезпечення", "Цифрова творчість, опрацювання даних та програмування", "Людина у цифровому світі - взаємодія, безпека та відповідальність". Моделювання як метод вирішення практичних завдань. Лінійно-концентричний принцип побудови.
По 5 розділів протягом 3-х років.
Основна частина
7 клас
Інформаційні процеси та системи
Інформаційні процеси. Інформаційні системи. Послідовності процесів і взаємодії в інформаційній системі. Призначення, основні характеристики та взаємозвʼязок складових інформаційних систем. Апаратне забезпечення інф. систем. Програмне забезпечення інф. систем. Види ПЗ. Вибір апаратного чи програмного засобу, доцільних цифрових пристроїв та інформаційних технологій для розвʼязання задач.
Комунікаційні технології та мережі.
Комп’ютерні мережі та цифрові комунікації. Онлайн-сервіси для комунікації та співпраці. Обліковий запис онлайн-сервісу та його налаштування. Цифрові сервіси для створення власного віртуального образу.
Організація власного інформаційного середовища
Комп’ютерна графіка та анімація.
Поняття комп’ютерної анімації. Види анімації. Анімація рухом. Покадрова анімація. Об’єкт та сцена в анімації. Програмні засоби для створення анімацій.
Опрацювання табличних даних.
Табличні дані. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Об’єкти електронних таблиць. Адресація в електронних таблицях. Формули. Типи даних. Введення, редагування та форматування даних основних типів. Візуальне представлення даних. Діаграми. Аналіз числових даних, представлених у вигляді таблиць і діаграм.
Основи програмування.
Мови програмування. Середовище програмування та виконання програм. Вказівки (інструкції) мови програмування, правила їх запису та застосування. Створення, вдосконалення чи зміна вже створених програм. Лінійні алгоритми та програми. Величини. Змінні та константи, правила їх іменування. Вказівка присвоювання. Введення й виведення значень величин. Розробка алгоритмів і створення програм з використанням змінних. Вказівка розгалуження, алгоритми та програми з розгалуженнями. Вказівка повторення, алгоритми та програми з повтореннями. Розробка алгоритмів і створення програм з використанням різних алгоритмічних структур та їх поєднанням.
Захист та взаємодія в цифровому просторі
Етика спілкування і взаємодії в реальному і віртуальному просторі, вирізнення мови ворожнечі, висловлювань, які принижують чи дискредитують людину або групу осіб. Способи захисту себе та інших осіб від порушень прав людини з використанням інформаційних та комунікаційних технологій
8 клас
Зберігання, представлення та перетворення даних різних типів в інформаційних системах.
Опрацювання даних як інформаційний процес. Принципи представлення та опрацювання даних різних типів (числа, текст, звуки, зображення) у двійковому та інших видах кодування. Формати даних для збереження обʼєктів різних типів. Стиснення та архівування даних. Резервне копіювання даних. Відновлення даних.
Опрацювання текстових даних.
Створення текстових документів з різними типами обʼєктів. Пошук та заміна фрагментів тексту з використанням регулярних виразів та налаштувань пошуку. Стильове оформлення багатосторінкових документів. Колонтитули. Структура документа. Автоматизоване створення змісту документа. Використання гіпертекстових посилань в документах. Рецензування документів. Виноски. Покажчики. Створення онлайн-документів для спільного використання. Рівні доступу до мережних документів, їх застосування до документів різних типів. Збереження резервних копій файлів на зовнішніх носіях чи у хмарних сервісах, їх синхронізація.
Опрацювання табличних даних.
Абсолютні та мішані посилання в електронних таблицях. Копіювання та переміщення комірок і діапазонів, автозаповнення та автозавершення. Опрацювання табличних даних з використанням математичних,
статистичних, фінансових, логічних функцій. Умовне форматування комірок таблиці. Сортування. Прості та розширені фільтри.
Комп’ютерне моделювання явищ, подій і процесів.
Проблеми, які можна розвʼязати за допомогою компʼютерного
моделювання і симуляції. Обʼєкти, їх властивості, значення властивостей у заданій предметній галузі та звʼязки між ними. Інформаційні моделі для дослідження систем реального світу. Обмеженість моделей порівняно з реальними обʼєктами чи системами. Розвʼязання проблем реального і віртуального світу на основі компʼютерного моделювання.
Створення та публікація вебресурсів.
Гіпертекст. Вебсторінки та вебсайти. Мова гіпертекстової розмітки (HTML). Елементи вебсторінки та їх атрибути. Стильове оформлення елементів вебсторінки. Каскадні таблиці стилів (CSS). Створення та публікація вебресурсів. Правила ергономічного розміщення відомостей на вебсторінці
Опрацювання мультимедіа-об’єктів.
Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Публікування мультимедіа. Онлайн-сервіси для роботи з аудіо- і відеоданими та опублікування їх в Інтернеті.
Алгоритми та програмування. Величини, функції та графічний інтерфейс програми.
Основні етапи розвʼязування задачі за допомогою комп'ютера. Типи даних, операції з даними різних типів. Логічні величини та логічні вирази в
програмах, операції над ними. Функції користувача. Локальні та глобальні змінні, область їх видимості. Використання бібліотек чи раніше створених програмних модулів. Основні компоненти програми з графічним інтерфейсом: поняття елемента керування як програмованого об'єкта; властивості та методи елементів керування; обробники подій, пов’язаних з елементами керування. Розробка програмних проєктів, які обробляють події миші та клавіатури.
Безпека при користуванні цифровими пристроями та Інтернетом.
Інформаційна взаємодія, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб. Переваги і небезпеки використання цифрових технологій для навколишнього середовища і добробуту. Інформаційне сміття‖ цифрового і нецифрового формату.
9 клас
Інформаційні технології та суспільство.
Історичні зміни інформаційних технологій та їх вплив на освіту,
виробництво, суспільство, культуру. Історія розвитку обчислювальних та комп’ютерних пристроїв. Роль українських вчених у розвитку
обчислювальної техніки та інформаційних технологій. Використання інформаційних технологій в різних предметних галузях, у житті громади, суспільства.
Ризики і загрози під користування цифровими пристроями та Інтернетом.
Переваги і небезпеки використання цифрових технологій для навколишнього середовища і добробуту. Реальні та ймовірні інформаційні загрози, вразливості цифрових пристроїв і сервісів. Зловмисні програмні засоби та онлайн-сервіси, способи захисту від них. Стандартні принципи інформаційної безпеки, способи захисту особистих даних і конфіденційності у цифрових середовищах.
Критична оцінка інформації, отриманої з різних джерел.
Хибні та упереджені твердження в інформаційних повідомленнях. Вплив та ризики використання ненадійної чи спотвореної інформації на прийняття рішень. Критерії щодо оцінювання надійності інформаційних джерел. Виявлення фактів редагування фото, зображень, аудіо, відео тощо за допомогою цифрових інструментів і технологій. Маніпулятивні техніки та пропаганда в медіатекстах та інформаційних повідомленнях.
Комп’ютерна графіка та анімація
Поняття про тривимірну графіку. Програми для роботи з тривимірною
графікою. Принципи тривимірної навігації. Екструдування форми об’єкта. Складові тривимірного об’єкта. Графічні текстури. Рендеринг тривимірної сцени. Тривимірна анімація. Поняття про 3D-друк.
Бази даних та системи керування базами даних
Поняття та призначення баз даних. Програмне забезпечення для роботи з базами даних. Структура бази даних. Створення БД, додавання, видалення, редагування даних. Фільтрація та сортування даних у таблицях. Автоматизоване створення запитів у БД.
Алгоритми та програмування.
Структури даних. Поняття індексованих структур даних (списки, масиви, кортежі). Введення й виведення значень елементів списку/масиву. Розробка програм, що містять команди з вкладеними структурами і даними різних типів. Алгоритми з ітеративними обчисленнями. Альтернативні алгоритми розвʼязання однієї задачі за різними ознаками. Ітеративний підхід до розробки програмного продукту.
Співпраця в команді для створення інформаційного продукту.
Планування роботи створення інформаційного продукту, визначення
кроків і ролі учасників. Розробка правил роботи групи. Цифрові інструменти і технології для організації групової роботи над спільним інформаційним продуктом. Цифрові інструменти і технології для
представлення та обговорення результатів групової діяльності. Критерії співробітництва у груповій діяльності, оцінка групової роботи
Норми правової взаємодії у цифровому просторі.
Правові відносини у галузі цифрових технологій, їх історія. Норми правової взаємодії і відповідальності у галузі цифрових технологій. Ліцензії для створених інформаційних продуктів. Захист персональних даних.
Усунення перешкод та обмеження доступу до інформаційних ресурсів за допомогою цифрових технологій. Інтерфейс і зміст інформаційних продуктів для покращення інклюзивності та доступності.
Прикінцева частина
Модельна навчальна програма «Інформатика» для 7-11 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
(авт. Трокай Т.М., Тороп К.С.)
«Рекомендовано МОН України» (наказ від 13.06.2023 № 724)
Змістові лінії:
7 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Комп’ютерні презентації / Комп’ютерна графіка
8 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Електронні таблиці / Комп’ютерні презентації / Комп’ютерна графіка
9 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Електронні таблиці / Комп’ютерні презентації / Комп’ютерна графіка
10 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Робототехніка
11 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Комп’ютерні презентації / Робототехніка
Original link
Змістові лінії модельних програм у порівнянні з програмою за Державним стандартом 2011 року
Порівняння модельних програм 7-9
Всеукраїнська конференція для вчителів інформатики: НУШ в 7 класі
Original link