НУШ (інформатична освітня галузь)
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 16.08.2023 № 1001)
Вступна частина
Мета навчання в інформатичній освітній галузі, освітня мета інформатики як навчального предмета, завдання навчання інформатики.
Основні принципи модельної програми: концентрично-лінійний принцип побудови, діяльнісний підхід, алгоритмічний підхід,пріоритети викладання предмета:
Структура предмета: розподіл навчального навантаження, предметні змістові лінії (інформаційні процеси та системи; комп’ютерні мережі; інформаційні технології; алгоритмізація та програмування).
Шляхи реалізації програми, особливості організації освітнього процесу.
Основна частина (програма)
7 клас.
Пошук в Інтернеті. Електронна пошта. Хмарні сервіси. Алгоритми та програми. Комп’ютерні презентації. Об'єкти мультимедіа.
Комп’ютерна анімація. Практикум з використання інформаційних технологій
8 клас
Кодування. Архіви даних. Апаратне забезпечення персонального комп’ютера. Алгоритми та програми. Створення та публікація вебресурсів.
Опрацювання даних у таблицях. Смарттехнології. Штучний інтелект. Практикум з використання інформаційних технологій.
9 клас
Програмне забезпечення. Інформаційна безпека. Алгоритми та програми. 3D-графіка. Опрацювання текстових даних. Бази даних. Практикум з використання інформаційних технологій.
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Завадський І. О., Коршунова О. В., Твердохліб І. А.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 16.08.2023 № 1001)
Вступна частина. Пояснювальна записка.
Мета, завдання та цілі навчання: мета інформатичної освітньої галузі, мета навчального предмета, завдання
предмета, пріоритетні цілі викладання предмета.
Змістові лінії (робота в наявних та створення власних цифрових середовищ, моделювання та структури даних, алгоритми й програми).
Підходи до організації навчання: акцент на діяльнісний підхід, рекомендована структура уроку, часткова інтеграція теоретичних основ в практико-орієнтовані теми.
Основна частина.
7 клас.
Цифрові інструменти для навчання. Текстовий процесор. Основи верстки. Моделювання в електронних таблицях. Алгоритми та програми.
8 клас.
Кодування та стиснення даних. Растрова графіка. Алгоритми та програми. Мультимедіа. Цифрова комунікація
9 клас.
Таблиці як набори однотипних об’єктів. Бази даних. Алгоритми та програми. Колекції даних у програмуванні. Основи вебдизайну. 3D-графіка.
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Морзе Н. В., Барна О. В.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 06.09.2023 № 1090)
Вступна частина.
Мета базової середньої освіти, мета інформатичної освітньої галузі, мета навчання інформатики, завдання
навчання інформатики, ціннісні орієнтири навчання інформатики.
Основна частина.
Принципи: дослідницько-пізнавальна діяльність і компетентнісний підхід. Наскрізні вміння. Розподіл годин та тематик за класами.
7 клас.
Інформація та інформаційна грамотність: інформаційні процеси і системи, кодування та декодування, штучний інтелект.
Цифрова безпека: переваги і небезпеки використання цифрових пристроїв і технологій, інформаційне «сміття», цифрові пристрої і проблеми, засоби діагностики.
Комунікація та взаємодія: комп’ютерні мережі, електронні послуги, обліковий запис онлайн-сервісу, використання інтернет-ресурсів
для спільної роботи, етика спілкування і взаємодії.
Цифрова творчість: векторний графічний редактор, текстовий процесор, анімація, автоматизовані засоби створення та публікації веб-
ресурсів, етика використання штучного інтелекту.
Вирішення проблем: об’єкти та моделі, табличні процесори, програмування.
8 клас.
Інформація та інформаційна грамотність: компʼютерне моделювання та симуляції, дані та їх структури, стиснення та архівування
даних.
Цифрова безпека: правові відносини у галузі цифрових технологій, ліцензії для інформаційних продуктів, загрози безпеці та
пошкодження даних у комп’ютерних системах та мережах.
Комунікація та взаємодія: публікація в мережі, критичне оцінювання інформації.
Цифрова творчість: растрова графіка, опрацювання текстових документів, мультимедіа.
Вирішення проблем: опрацювання табличних даних, функції, діаграми, штучний інтелект та опрацювання даних, дані у мові програмування (списки, масиви, кортежі)
9 клас.
Інформація та інформаційна грамотність: управління даними, тренди, сучасні цифрові пристрої, аналіз даних засобами табличного
процесора, бази даних.
Цифрова безпека: переваги та недоліки використання пошукових систем, керованих штучним інтелектом, аналіз медіатекстів, налагодження мережевих підключень.
Комунікація та взаємодія: мережеві спільноти, віртуальний образ, комунікаційна стратегія, вікітехнології, персональне навчальне середовище.
Цифрова творчість: тривимірна графіка, доповнена реальність, вебдизайн.
Вирішення проблем: «дизайн мислення», об’єкт в мові програмування, програми з графічним інтерфейсом, інтернет речей.
Прикінцева частина.
Технічне забезпечення уроків, оцінювання
Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Пасічник О. В., Козак Л. З., Ворожбит А. В.)
Рекомендовано МОН України (наказ від 06.09.2023 № 1090)
Вступна частина.
Мета вивчення курсу “Інформатика” в 7-9 класах, завдання щодо реалізації обов'язкових результатів навчання інформатичної освітньої галузі. Компетентнісний потенціал курсу. Структура предмета. Змістові лінії програми: "Цифрова майстерня: побудова свого цифрового світу", "Технології творчості: від ідеї до втілення", "Сила даних: інструменти та техніки роботи з даними", "Програмування: від коду до успіху" (не менше 40 % навчального часу).
Пріоритет активним навчальним діяльностям (інтерактивним, дослідницьким, проєктним) та індивідуальним траєкторіям опанування інформатики. Умови навчання (підгрупи, техніка)
Основна частина.
7 клас.
Персональний цифровий простір: цифрове середовище, цифрові мережні пристрої, безпека та конфіденційність роботи онлайн, інформаційне наповнення персонального цифрового простору, інформаційне сміття.
Цифрове середовище для навчання та співпраці: операційні системи для різних пристроїв, види програмного забезпечення, встановлення ПЗ, браузер, хмарні сервіси, види прикладних програм, налаштування облікового запису, правила нетикету.
Візуальний контент: графічні дані, програмні засоби створення візуального контенту, види інформаційних продуктів, ліцензії, статична і динамічна графіка, доповнена реальність, сайт-портфоліо.
Тексти та публікації: текстові документи, друковані та електронні публікації, лінійний та нелінійний текст, шаблони документів, засоби для перекладу текстів.
Графічне програмування: середовище програмування, реалізація алгоритмічних структур, динамічна графіка (анімації).
Медіа-дизайн: мультимедіа та його складові, кодування аудіо та відео даних, відеохостинг, ПЗ мультимедіа, власний цифровий відеообраз, публікація відео в інтернеті.
8 клас.
Продуктивність та безпека цифрового середовища: цифрове робоче місце, види та можливості сучасних комп'ютерів, архітектура та елементна база цифрових пристроїв, операційна система та її складові, сумісність програмного забезпечення, авторське право на
програмне забезпечення, ліцензії, проблеми зберігання даних та їх вирішення.
Збір і опрацювання даних: збір даних, персональні дані, типи даних (рядки, числа, логічний, дата/час), візуалізація даних, функції, дослідження.
Алгоритми та їх коди: середовища для написання коду, транслятори, програмний проєкт, мова програмування, змінні, дані, операції, команди.
Проектування графічного інтерфейсу: графічний інтерфейс продукта, дизайн UI/UX, векторний графічний редактор (графічні примітиви та векторні контури, текст та типографіка, ефекти та фільтри), композиція та макет у дизайні, прототип, документація інформаційного
продукту.
Сайт та його верстка: мова гіпертекстової розмітки, таблиця каскадних стилів, інструменти розробника, макет сайту, цільова аудиторія, технічне завдання, аналіз відвідування, хостинг, інструменти координації роботи команди, система контролю версій.
Стиль цифрового образу: бренд, його цінності, місії і візії, фірмовий (корпоративний) стиль, брендбук, технології генерування ідей, дизайн-мислення.
9 клас.
Життя з розумними пристроями: складові інформаційних систем і мереж, пристрої інтернету речей, ресурси та технології для здійснення інформаційних процесів, плати мікроконтролерів, сенсори та датчики, принцип відкритої архітектури та взаємодії через API.
Впорядкування даних: бази даних, основні поняття реляційної бази даних, технології No Code, мова структурованих запитів та система управління базою даних.
Тривимірне моделювання: моделі, види моделей, гіпотеза, прогноз, програми для тривимірного моделювання, об’єкти тривимірних сцен, анімація, 3D-друк.
Програмні проєкти: списки/масиви, алгоритми опрацювання масивів/списків, опрацювання текстових (символьних та рядкових) даних, бібліотеки мови програмування, технологія створення програмних проєктів.
Безпека цифрових систем: інформація та інформаційні процеси у різних галузях, захист особистих даних та конфіденційність, безпека цифрових систем, криптовалюти, блокчейн, NFT, кодування та шифрування даних, системи числення, електронне урядування, цифровий підпис, великі дані, штучний інтелект, право у сфері інформаційних технологій.
Прикінцева частина.
Оцінювання. Засоби навчання.
Модельна навчальна програма «Інформатика» для 7-11 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
(авт. Трокай Т.М., Тороп К.С.)
«Рекомендовано МОН України» (наказ від 13.06.2023 № 724)
Змістові лінії:
7 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Комп’ютерні презентації / Комп’ютерна графіка
8 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Електронні таблиці / Комп’ютерні презентації / Комп’ютерна графіка
9 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Електронні таблиці / Комп’ютерні презентації / Комп’ютерна графіка
10 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Робототехніка
11 клас
Комп’ютерна грамотність / Інтернет / Текстові документи / Комп’ютерні презентації / Робототехніка
Original link